Terug in Heitse - Reisverslag uit Heythuysen, Nederland van Tom en Marianne Verstappen/Loyen - WaarBenJij.nu Terug in Heitse - Reisverslag uit Heythuysen, Nederland van Tom en Marianne Verstappen/Loyen - WaarBenJij.nu

Terug in Heitse

Door: Tom en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Tom en Marianne

14 Augustus 2014 | Nederland, Heythuysen

Hallo allemaal, een laatste berichtje en nu al vanuit Heitse.
De laatste paar dagen in Zuid Afrika hebben we nog enorm genoten. Vanuit St.Lucia zijn we vrijdagochtend vertrokken richting hartje Zululand. Daar verbleven we in een echte Zulu hut, wel van alle gemakken voorzien. Aan het einde van de middag kregen we de Zulu experience, dat wil zeggen uitleg over de tradities en de cultuur van de Zulu's. Dit was zeer interessant en we werden ook ingewijd in de Zulu cultuur door iets op te snuiven, tja wat het was we weten het niet, maar blijkbaar beschermt het ons tegen van alles! Daarna kregen we traditionele Zulu dansen te zien en mochten we zelf ook mee doen. 'S avonds kregen we weer een heerlijk diner bij het haardvuur aan de rivier waar deze lodge aan lag. De ochtend daarop zijn we vroeg vertrokken omdat we een rit van bijna 500 km moesten afleggen naar Drakensbergen. Eenmaal daar aangekomen hebben we de eerste regen gehad van de hele vakantie. De lodge lag prachtig in de bergen en we hadden een mooie ruime kamer met een klein terras. Zondag hebben we onder begeleiding van een gids een bergwandeling gemaakt helemaal naar de top van Sugar Loaf. Dit was wel erg pittig, maar uiteindelijk hebben we het allebei gehaald tot aan de top, maar de volgende dag werd dit wel beloond met flink wat spierpijn. Maar gelukkig was er een spa/massage resort op het park en hebben we ons maandagochtend nog even lekker laten verwennen en dat voelde goed voor de spieren. Daarna zijn we vertrokken terug naar Johannesburg. Na een beetje verdwaald te zijn, kwamen we uiteindelijk toch aan in ons hotel, waar we de eerste nacht ook hebben geslapen. Daar hebben we 's avonds echt een top diner gehad. De volgende dag zijn we nog naar het Apartheid museum geweest, dat was erg indrukwekkend. Tevens was er tentoonstelling over het leven van Mandela, was ook mooi om te zien. In de tussentijd dat wij in het museum waren werd onze auto gewassen, want die was maar een beetje smerig!! Aan het einde van de middag zijn we naar de luchthaven gereden en hebben we de auto ingeleverd. En tegen half 12 's avonds gingen we de lucht in om woensdagmorgen rond 10 uur weer in Amsterdam te landen. Daar werden opgewacht door een tante en oom en tot onze grote verrassing mijn vader die ook was meegekomen. We kijken terug op een fantastische vakantie en hebben van elk moment genoten. Ik zal nog wat mooie foto's plaatsen. Bedankt voor de trouwe lezers en ook voor jullie leuke en lieve reacties. Misschien weer tot een volgende reis. Groetjes Tom en Marianne

• 14 Augustus 2014 - 21:16

André & Mariëlle:

Dag Tom & Marianne,

Tjee, wat vloog jullie reistijd voorbij. Wij hebben hier genoten van de verhalen en foto's. Kregen er ook de vakantiekriebels van! En wat super dat er een heus welkomstcommité voor jullie klaar stond bij terugkomst in Nederland. Nu weer heerlijk thuis. Geniet nog lekker na!

Groeten van André & Mariëlle

• 15 Augustus 2014 - 07:07

Carin :

Oh wat jammer , lees nu pas het eerste verslag.
    Maar was zelf ook met vakantie, en de WiFi was niet overal goed.
    Was leuk om te lezen en fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.